Pedagogs – mentors

Pedagogs – mentors: Līga Enģele

Konsultācijas izglītojamo vecākiem piektdienās no plkst. 14.00 – līdz 17.00.

Saziņa, informācija vai pierakstīšanās uz konsultāciju pa tālruņa nr. 29486479.        

Pedagoga – mentora uzdevumi:

  • veic pedagoga, izglītojamā vai viņa vecāka izpēti /novērtēšanu, kurus pie speciālista nozīmējusi direktora vietniece izglītības jomā;
  • sistemātiski izvērtē un analizē izglītojamo problēmu, grūtības, situāciju, personību;
  • izvērtē izglītojamo spējas un resursus, kurus var izmantot mākslas terapijas procesā;
  • novērtē izglītojamā apkārtējās vides faktorus, kultūras un sociālās iezīmes;
  • atpazīst izglītojamā personības iezīmju un psihisko stāvokļu izpausmes uzvedībā;
  • formulē atbilstošus mākslas terapijas procesa mērķus un uzdevumus saskaņā ar izpētes /novērtēšanas rezultātiem un tos realizē;
  • sadarbojas ar izglītojamo mākslas terapijas mērķu izvirzīšanā un realizēšanā;
  • izvēlas vienu vai vairākas teorētiskās koncepcijas, saskaņā ar kurām veido mākslas terapijas plānu;
  • izvēlas un lieto piemērotas mākslas terapijas metodes un tehnikas atbilstoši specializācijai un respektējot profesionālās darbības jomu;
  • izstrādā un realizē mākslas terapijas plānu atbilstoši izglītojamā problēmām un resursiem;
  • izvēlas un lieto atbilstošu saskarsmes veidu un paņēmienus darbam ar dažāda vecuma un sociālo grupu izglītojamajiem, viņu tuviniekiem un citām mākslas terapijas procesā iesaistītām personām; 
  • izvērtē mākslas terapijas rezultātus;
  • pārrunā un izskaidro izglītojamajam un viņa piederīgajiem vai aprūpētājiem mākslas terapijas procesu, tā rezultātus un ietekmi uz veselību;
  • sadarbojas ar skolas atbalsta komandu, lai pēc iespējas efektīvāk palīdzētu izglītojamajam;
  • informē un izskaidro sabiedrībai mākslas terapijas procesu, mērķus un uzdevumus, iespējas un ierobežojumus, profesionālās ētikas principus;
  • ievēro profesionālos un vispārīgos ētikas principus;
  • aizstāv izglītojamā tiesības un intereses;
  • dokumentē mākslas terapijas procesu e-klases individuālā žurnālā;
  • regulāri piedalās supervīzijās;
  • strādā atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas;
  • sistemātiski iepazīstas ar jaunāko profesionālo literatūru un periodiskajiem izdevumiem.