Otrā apmācību diena Atēnās sākās ar lekciju par speciālajām vajadzībām un to izpratni. Tika runāts par psihosociālajām un medicīniskajām pieejām, kā arī apspriesti skolēnu vajadzību risinājumi, salīdzinot dažādu valstu pieredzi.
Pēc tam, darbojoties grupā ar kolēģiem no Itālijas, izveidojām savu pieredzes stāstu par to, kā tiek pārvarētas barjeras un veidota sapratne un empātija pret skolēniem ar speciālajām vajadzībām. Šo stāstu prezentēja mūsu angļu valodas skolotāja I. Martinova.
Pēcpusdienā bija iespēja pabūt Atēnu Nacionālajā bibliotēkā, kur smēlāmies iedvesmu turpmākajam darbam. Dienas noslēgumā apmeklējām Atēnu nacionālo arheoloģijas muzeju, kur izbaudījām bagātīgo grieķu senatnes artefaktu kolekciju, papildinot savu kultūras redzesloku.
Diena bija izglītojoša, pilna vērtīgu atziņu un iespēju dalīties pieredzē ar kolēģiem no citām valstīm. Trešā apmācību diena Erasmus+ projekta ietvaros Atēnās mūsu skolas pedagogiem – Danutei Zilnovskai, Svetlanai Brulei, Irinai Martinovai un Jolantai Saukantei – bija ļoti vērtīga un izzinoša.
Šodien padziļinājām savas zināšanas par autiskā spektra traucējumiem, to izpausmēm un pieejām, kā atbalstīt šādus skolēnus, ņemot vērā viņu individuālās spējas un vajadzības. Dalījāmies pieredzē ar Itālijas kolēģiem un iepazinām viņu metodes darbā ar skolēniem, kuriem ir autiskā spektra traucējumi.
Dienas galvenais uzsvars tika likts uz skolēnu dažādību un iekļaušanu sabiedrībā. Tika apspriesti šķēršļi, ar kuriem bērni var saskarties skolās, un resursi, kas var palīdzēt nodrošināt visu skolēnu līdzdalību. Diskusijās izskatījām jautājumu – kas ir iekļaujoša skola? –, kā arī veicām grupu darbu un individuālas praktiskas aktivitātes, lai izstrādātu risinājumus dažādiem izaicinājumiem.
Dienas laikā noskatījāmies izglītojošus video materiālus par autismu un piedalījāmies diskusijās par redzēto, kas palīdzēja pilnveidot mūsu izpratni un profesionālās prasmes. Noslēgumā dalībnieki analizēja skolēna pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu un izstrādāja ieteikumus atbalsta sniegšanai. Mūsu sociālais pedagogs Svetlana Brule pārliecinoši prezentēja mūsu izstrādātos risinājumus, kas bija vērtīgi arī citiem dalībniekiem.
Šīs dienas laikā iegūtās zināšanas un atziņas atgādināja, cik būtiski ir nodrošināt savlaicīgu, individuāli pielāgotu un strukturētu atbalstu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, lai viņi varētu veiksmīgi attīstīties un dzīvot pilnvērtīgu dzīvi. Turklāt radās daudz jaunu ideju, kuras noteikti centīsimies ieviest mūsu skolā. Ceturto Erasmus+ apmācību dienu Atēnās aizvadījām vērtīgi un iedvesmojoši, veltot uzmanību dažādības atbalstam un iekļaujošas izglītības principu ieviešanai. Šīs dienas galvenais fokuss bija spēja atrast efektīvas metodes un līdzekļus, lai sniegtu skolēniem daudzveidīgus informācijas un zināšanu apgūšanas veidus. Tas nozīmē ne tikai pielāgoties izglītojamo interesēm, bet arī pienācīgi izaicināt un motivēt viņus mācīties.
Dienas gaitā padziļinājām izpratni par universālo mācību dizainu, tā struktūru un principiem. Klausījāmies lekciju, skatījāmies video materiālus un diskutējām par redzēto, lai labāk saprastu, kā mācības padarīt pieejamākas visiem skolēniem. Grupās veicām praktiskus uzdevumus, tostarp, balstoties uz sniegto klases aprakstu, izveidojām stundas plānu, kurā iekļāvām universālā mācību dizaina principus. Šie principi palīdz izveidot tādu mācību struktūru, kas apmierina dažādas skolēnu vajadzības un veicina viņu līdzdalību un izaugsmi.
Mūsu kopīgi paveikto darbu prezentēja Svetlana Brule un Irina Martinova, parādot, kā universālā mācību dizaina elementi var veiksmīgi integrēt skolēnu mācību procesā. Diskusijas par šo tēmu turpinājās arī pēc nodarbībām, jo universālā mācību dizaina nozīme iekļaujošas izglītības īstenošanā ir būtiska.
Šī diena mums atgādināja, cik svarīgi ir veidot mācību vidi, kas iedrošina un atbalsta ikvienu skolēnu, ļaujot viņiem sasniegt savu potenciālu. Mūsu komandai radās daudz jaunu ideju, kuras plānojam realizēt praksē mūsu skolā. Piekto Erasmus+ apmācību dienu Atēnās aizvadījām, koncentrējoties uz progresu un attīstību, izvērtējot alternatīvās mācību pieejas un to ietekmi uz skolēnu izaugsmi. Dienas tēma bija veltīta efektīvai metožu izvērtēšanai un atbilstošu atbalsta pasākumu izstrādei, lai mācību process būtu daudzveidīgs un pielāgots katra skolēna vajadzībām.
Dienas sākumā iepazināmies ar dažādām mācību tehnikām, materiāliem un vērtēšanas instrumentiem, kas palīdz pārraudzīt un izvērtēt skolēnu progresu. Tika uzsvērts, cik svarīgi ir izmantot praktiskas un personalizētas pieejas, lai ikviens skolēns saņemtu tieši viņam nepieciešamo atbalstu.
Pēcpusdienā veicām praktiskas aktivitātes individuāli un grupās, balstoties uz reālām situācijām no skolu ikdienas, un analizējām, kā vislabāk palīdzēt skolēniem pārvarēt grūtības mācībās. Diskusijās ar kolēģiem no Itālijas un Grieķijas apmainījāmies pieredzē par efektīvākajām pieejām un metodēm.
Šī diena atgādināja, cik svarīgi ir ne tikai atbalstīt skolēnus ar īpašām vajadzībām, bet arī regulāri izvērtēt un pielāgot izmantotās metodes, lai tās nodrošinātu maksimāli pozitīvu ietekmi uz skolēnu attīstību. Iegūtās zināšanas un atziņas noteikti pielietosim, turpinot attīstīt iekļaujošo izglītību mūsu skolā. 30.novembrī mūsu skolas pedagogi – D. Zilnovska, I. Martinova, S. Brule un J. Saukante – noslēdza savu dalību Erasmus+ projekta apmācībās “Diversity and Inclusion in Education” Grieķijas galvaspilsētā Atēnās. Pēdējā apmācību diena bija veltīta diferenciācijai mācību procesā un veidiem, kā mācību procesu pielāgot skolēnu interesēm, spējām, talantiem un vajadzībām, lai veicinātu mācību motivāciju, savstarpēju sadarbību un procesa efektivitāti.
Dienas gaitā padziļinājām savu izpratni par diferenciācijas nozīmi, veicot praktiskus uzdevumus grupās. Kopīgi izstrādājām mācību stundas plānu vēsturē, kurā tika iekļauti dažādi diferenciācijas elementi – mācību satura, metožu, darba formu un sasniedzamā rezultāta pielāgošana. Mūsu pedagogi I. Martinova un S. Brule pārliecinoši prezentēja grupas paveikto, demonstrējot, kā dažādība var bagātināt mācību procesu.
Diskusijās ar kolēģiem no Itālijas un Grieķijas analizējām diferenciācijas pozitīvos un izaicinošos aspektus, daloties pieredzē par to, kā šīs pieejas tiek īstenotas mūsu skolā. Turklāt padziļinājām savas zināšanas par izglītības mērķu taksonomijām, īpaši koncentrējoties uz Blūma taksonomiju. Šī metode ļāva labāk izprast, kā klasificēt un strukturēt mācību mērķus, lai tie būtu piemēroti dažādu skolēnu vajadzībām.
Diena noslēdzās ar kopsavilkumu par iegūtajām zināšanām, kursu novērtējumu un sertifikātu saņemšanu. Šis projekts bija lieliska iespēja pilnveidoties profesionāli un gūt jaunas idejas, kuras noteikti ieviesīsim mūsu skolas ikdienā. Esam pateicīgas par iespēju piedalīties šajās apmācībās un atgriezties ar jaunu iedvesmu un zināšanām, lai turpinātu veidot iekļaujošu un motivējošu mācību vidi mūsu skolēniem.